Zajęcia terapeutyczne

W zakresie terapii proponujemy:

 

  1. Terapię pedagogiczną:
  • terapię dzieci i młodzieży z dysfunkcją narządu wzroku i słuchu,
  • grupowe zajęcia dla uczniów wspierające naukę czytania i pisania,
  • terapię uczniów z grupy ryzyka dysleksji, dyslektycznych, z trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu,
  • terapię ogólnorozwojową dzieci i uczniów z opóźnieniami w rozwoju psychoruchowym w tym z autyzmem i zespołem Aspergera, z niepełnosprawnością intelektualną,
  • terapię ogólnorozwojową z terapią ręki,
  • grupowe zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci 5- i 6-cio letnich

 

  1. Terapię logopedyczną:
  • wczesną stymulację dzieci z obciążeniem okołoporodowym,
  • indywidualną terapię logopedyczną dzieci i młodzieży z zaburzeniami mowy oraz kompetencji językowych i komunikacyjnych,
  • terapię dzieci i młodzieży z dysfunkcją narządu słuchu,

 

  1. Terapię psychologiczną:
  • terapię psychologiczną dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi i kryzysami rozwojowymi.
  • konsultacje terapeutyczne dla dzieci, młodzieży i rodziców w związku ze zgłaszanymi problemami,
  • interwencje kryzysowe i mediacje,
  • terapię ogólnorozwojową dzieci i młodzieży z opóźnieniami w rozwoju psychoruchowym, w tym z autyzmem i zespołem Aspergera.
  • terapię rodzin i mediacje rodzinne.

 

  1. Terapię Integracji Sensorycznej.

 

  1. Neuroterapie:
  • terapię metodą EEG Biofeedback,
  • trening centralnego przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow.

 

  1. Trening umiejętności społecznych (TUS).

 

  1. Inne zajęcia o charakterze terapeutycznym:
  • grupowe zajęcia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i ich rodziców „Mamo, Tato! – Już wiem jak to powiedzieć”, (Sylwia Dudek, Izabela Oleszczak, Kornelia Rudy)
  • grupowe zajęcia dla uczniów z wadą słuchu (Izabela Oleszczak)
  • Indywidualne i grupowe zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się „ Akademia Umysłu”,
  • Zajęcia grupowe dla uczniów klas II -III szkoły podstawowej wspierające naukę czytania i pisania z elementami gimnastyki mózgu,
  • Zajęcia grupowe dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej wspierające naukę czytania i pisania z elementami gimnastyki mózgu.

Kwalifikacja do zajęć terapeutycznych  prowadzona jest przez specjalistów – należy złożyć w sekretariacie wniosek o przyjęcie do poradni (druk do pobrania).