Trudności dydaktyczne

Badania diagnostyczne uczniów z trudnościami dydaktycznymi

  • Określenie mocnych i słabych stron w funkcjonowaniu intelektualnym dzieci
  • Diagnoza przyczyn specyficznych trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu (dysleksja,  dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia)
  • Diagnoza metodą integracji sensorycznej
  • Kwalifikowanie uczniów do rożnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Kwalifikowanie uczniów do szkolnictwa specjalnego (opiniowanie i orzecznictwo)
  • Kwalifikowanie uczniów do oddziaływań rewalidacyjno-wychowawczych

Zajęcia dydaktyczno-terapeutyczne dla uczniów z trudnościami  w czytaniu i pisaniu oraz  stymulujące rozwój ogólnointelektualny.

  • Indywidualna terapia pedagogiczna (trudności w czytaniu, pisaniu, ogólne problemy w nauce)
  • Terapia metodą integracji sensorycznej
  • Terapia ręki – usprawnianie funkcji grafomotorycznych
  • Alternatywne metody zapamiętywania (tzw. mnemotechniki)
  • Terapia zespołowa dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji

Indywidualne zajęcia terapeutyczne rozwijające  zdolności uczenia się – zajęcia indywidualne (dla dziecka i jego rodzica, który chce efektywnie i mądrze pomagać dziecku w nauce na terenie domu). Zajęcia mają charakter warsztatowy.