Psychoprofilaktyka i terapia psychologiczna

Interwencje kryzysowe z grupami klasowymi

Przeznaczone dla grup klasowych wymagających szybkiej pomocy psychologicznej (sytuacje urazowe, przemoc rówieśnicza, narastające konflikty itp.)

Spotkania psychoedukacyjne z grupami klasowymi dotyczące sytuacji trudnych występujących na terenie szkoły

Zajęcia psychoedukacyjne z grupami klasowymi

  •  „Chcemy być sobą wreszcie” – budowanie poczucia własnej     wartości
  • „Wobec presji” – zachowania asertywne
  • „Ujarzmić stres” – sposoby radzenia sobie ze stresem
  • „Sztuka kompromisu”- konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
  • „W krainie emocji” – rozpoznawanie i wyrażanie emocji
  • „Inny – nie gorszy!” – uczenie się tolerancji wobec innych
  • „Przyjazna klasa” – analiza relacji, konflikty, mocne strony grupy
  • „Nie wszystko złoto, co się świeci” – uzależnienia, przyczyny, objawy, zapobieganie
  • „Zatrzymaj się i weź głęboki oddech”- agresja, przemoc i sposoby   radzenia sobie   z nią
  • Fakty i mity na temat substancji psychoaktywnych”- co wiemy o środkach zmieniających świadomość,
  • „Umiejętności komunikacyjne” – ich znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania w grupie,
  • “Dopalacze – mówię „nie””- zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas 5–6 szkoły podstawowej
  • „Dopalacze? Nie ryzykuję!”- zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas VII- VIII szkoły podstawowej  i III klasy gimnazjum
  • “Razem znaczy lepiej!” Trening integracyjny dla klas szkolnych
  • „Jak pozbywać się uprzedzeń wobec innych ludzi”
Prowadzący: Marta Miazga – pedagog, Marta Dołomisiewicz-Misiura – psycholog

Udział wychowawcy w zajęciach jest obowiązkowy!

  • „Sztuka kompromisu – wspieranie uczniów w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych”
  • „Przemoc rówieśnicza w szkole – metody wspierania ofiar przemocy”
  • „Seksualność człowieka”
Prowadzący:   Edyta Ludwig-Wrońska – psycholog, Małgorzata Główczyńska – psycholog, Marta Miazga – pedagog

„Zajęcia psychoprofilaktyczne Interkl@sa”

Program zajęć Interkl@sa poświęcony jest nauce bezpiecznego korzystania
z internetu przez dzieci i młodzież. Na zajęciach uczniowie uczą się jak kształtować wizerunek w sieci, zapobiegać uzależnieniu oraz cyberprzemocy poprzez uświadomienie konsekwencji zarówno dla ofiary jak i sprawcy. Uczniowie dowiadują się także jak się zachować w sytuacji doświadczania przemocy w sieci i gdzie szukać pomocy.

SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY I-III

  • „Ja w sieci”
  • „Co mogę powiedzieć o sobie innym?”
  • „Świat w sieci i poza nią”

 

SZKOŁA PODSTAWOWA, KLASY IV-VII

  • „Ja i komputer”
  • „Dbaj o fejs czyli wizerunek w sieci”
  • „Cyberprzemoc też boli”
  • „Za dużo mnie w sieci?”
  • „Mój wizerunek w sieciowej społeczności”
Prowadząca: Małgorzata Główczyńska – psycholog

Zajęcia odbywają się na terenie szkoły